A repülés szerelmeseinek idén nem kellett a szeptemberi légiparádé napjáig várniuk, hogy páratlan élményben legyen részük, hiszen a börgöndi repülőtéren a nagyközönség számára is kinyíltak a hangárajtók: az Albatrosz Repülő Egyesület először rendezte meg – a Szent István Király Múzeummal közösen – a Múzeumok Éjszakáját.
Az új hangárban rendezték be a székesfehérvári repülősök repülőtörténeti gyűjteményüket, ahol más érdekességek mellett helyet kapott egykori légierőnk MiG-15-ös gépe, amellyel annak idején beléptünk a sugárhajtású korszakba, és az R-22-es Futár, a legidősebb repülőképes magyar gyártású légijármű is. Látható volt a Cimbora vitorlázógép és a Piper, bemutatkozott a „Magyarmesszer” projekt, amelynek célja, hogy rövidesen statikus kiállításra alkalmas állapotba hozzanak egy olyan második világháborús repülőgépet, amely a legendás magyar Pumák harci gépeként szolgálta a haza védelmét. Az Albatrosz Repülő Egyesület piros inges tagjai beszéltek arról, miként állnak a Nemere újjáépítésével, majd beszámoltak a Bücker 181-es felújításának helyzetéről. Az ejtőernyősök elsősorban a saját szakterületükről beszéltek az érdeklődőknek, miközben a szervezők elképzelései között szerepelt a rádiólokátor állomások, rádiótechnikai csapatok vezetési- és harcálláspontjainak hangulatának megidézése is.
Aki a repülést a földön akarta kipróbálni, annak a Góbé vitorlázógép szimulátora állt rendelkezésére, ám aki elég bátor volt, az helyet kérhetett magának a második világháború keleti frontját megidéző Po-2-es repülőgép ülésében. Így tett mások mellett Székesfehérvár polgármestere, Cser-Palkovics András is.
Szilády Dezső, az Albatrosz Repülő Egyesület elnöke a nap (és éjszaka) megnyitóján előbb Cser-Palkovics András polgármestert, Viza Attila tanácsnokot, majd a program megvalósításának irányítóját, Józsa Dávid alelnököt, nagyszerű vitorlázórepülőt köszöntötte. Szilády Dezső szerényen rögtönzött kiállításnak nevezte azt a tárlatot, amely azonban rengeteg ritkaságot tartalmaz. Egy részük felújítása folyamatban van, de számos roncskutatással kapcsolatos információ is az érdeklődők rendelkezésére állt az eseményen.
– Köszönöm a repülősöknek a kedves meghívást, azt pedig különösen, hogy annak idején úgy döntöttek, csatlakoznak a Múzeumok Éjszakája elnevezésű rendezvénysorozathoz – mondta köszöntőjében a polgármester. – Azt hiszem, ez nagyon jó döntés volt, hiszen a mai nap arról szól, hogy megmutassuk egy-egy város gyűjteményeit, nevezetességeit, az emberek találkozzanak, beszélgessenek, jól érezzék magukat. Kimondhatjuk, hogy idén a székesfehérvári Múzeumok Éjszakáját itt, a börgöndi repülőtéren indítottuk el, hiszen a többi esemény majd csak kora este kezdődik a belvárosi gyűjteményeknél és múzeumoknál. Nagyon izgalmas és magas színvonalú ez a repülőtéri rendezvény, ezért külön köszöntöm azokat, akik akár kiállítóként, akár előadóként vagy szakemberként látogattak el hozzánk. A repüléstörténeti gyűjtemény folyamatosan fejlődik, ez a cél, a munkát pedig az Albatrosz Repülő Egyesület kitűnő közösségének szakértelme alapozza meg. Ők nem csak megfogalmazzák álmaikat, de azokat el is szokták érni. Azt kívánom, hogy a következő években minden Múzeumok Éjszakáján találkozzunk! Sok élményt és nagyon sok izgalmat!
Röviddel a megnyitó után Magó Károly zászlós tartott előadást a második világháborúban Ajka mellett lezuhant és idén tavasszal feltárt Fw-190-es típusú csatarepülőgépről, amelynek ráadásul komoly börgöndi kötődése van, hiszen az alakulat 1944 telén itt, a Székesfehérvár melletti a légibázison állomásozott. A reptéri program késő éjszakáig folytatódott.