23máj.
Written by Super User.
-
Schleicher Ka-7 (HA-5072)
Könnyen vezethetõ, jó repülési tulajdonságokkal rendelkezõ kétüléses kiképzõ-, és gyakorlógép. A faépítésû Ka-2-es utódjaként tervezett gép törzsénél már acélszerkezetû csõvázat alkalmaztak. 1964-ben Dél-Afrikában a típussal 500 kilométeres háromszögön 84 km/órás sebességi világrekordot állítottak fel kétüléses kategóriában. Adatok: Fesztávolság: 16,0 m Szárnyfelület: 17,56 m2 Felületi terhelés: 27,34 kg/m2 Karcsúság: 14,6 Szárnyprofil: Gö 533 Siklószám: 24 Legkisebb merülõsebesség: 0,7 m/s Repülési sebességek: Maximális sebesség: 170 km/h Maximális sebesség lökéses idõben: 130 km/h Maximális sebesség vontatásánál: 130 km/h Maximális sebesség csörlésnél: 100 km/h A legjobb siklószám: 26 (80km/h) -
Pirat (HA-4342)
Együléses, faépítésû vitorlázó repülõgép. A Lengyelországban gyártott repülõgép 1966-ban repült elõször, ca. 700 darabot gyártottak belõle. Szárnya három darabból, úgynevezett szárnyközép-részbõl és két „fülbõl” áll. A T-vezérsíkos elrendezésû gép futómûve nem behúzható. Jó repülési tulajdonságainak köszönhetõen a Ka-7-esután ideális gyakorló repülõgép, amely felhõrepülésre már nem alkalmas, de 200-300 kilométeres távrepülésekre igen. Adatok: Fesztávolság: 15 m Szárnyfelület: 13,8 m2 Üres tömeg: 260 kg Maximális felszálló tömeg: 370 kg Legjobb siklószám: 33 (80 km/h-nál) Legkisebb merülés: 0,7 m/s -
HK-36R Super Dimona (D-KBDF)
A HK-36R egy kétüléses, kompozit építésû motoros vitorlázó repülõgép. Alsószárnyas, T vezérsíkú, egymásmelletti üléses kialakítású, farok futós elrendezésû. Schempp-Hirth féle féklappal van felszerelve, melyek a szárnyak felsõ felületén mûködnek. A gyors szerelhetõség és a helytakarékos tárolás érdekében a repülõgép felszerelhetõ egy a szárnyak hátrahajtását végzõ mechanizmussal. A hajtómû egy Rotax 912 A2, melyre egy MTV-1-A/170-08 hidraulikus vezérlésû állítható légcsavar van felszerelve. Adatok: Fesztáv: 16.20 m Hossz: 7.22 m Magasság: 1.76 m (MAC): 1.004 m Szárnyfelület: 15.3 m2 Maximális felületi terhelés: 50.30 kg/ m2 Oldalviszony: 17.11 Szárnyprofil: Profil Wortmann FX 63-137 -
SF-25C Motorfalke (HA-1230)
Egymás melletti üléselrendezésû, kétüléses motoros-vitorlázórepülõgép, faépítésû szárnnyal és rácsszerkezetû törzzsel. Meghajtásáról egy 60 lóerõs Limbach boxermotor gondoskodik. Fesztávolsága 15,5 méter, utazósebessége 100-120 km/óra. Motoros repülõgépként ideális kétszemélyes túragép közel 400 kilométeres hatótávolsággal. Leállított motorral, hasonlóan a vitorlázó-repülõgépekhez, akár több órás termikrepülésekre és több száz kilométeres távrepülésre is alkalmas. Adatok: Maximális engedélyezett sebesség: 190 km/h Felrántási sebesség: 150 km/h Max. sebesség nyitott féklappal: 150 km/h Átesési sebesség: 60 km/h Üres tömeg: 375 kg Max. terhelés (üzemanyaggal): 205 kg Legjobb siklószám (90km/h, álló motor): 21 Legkisebb merülés (70km/h, álló motor): 1 m/s -
Morane MS893E (HA-TOS)
Négyüléses, teljesen fémépítésû, alsószárnyas motoros repülõgép. Meghajtásáról egy 180 lóerõs Lycoming boxermotor gondoskodik. Háromágú légcsavarja állítható, futómûve hárompontos, nem behúzható. Fesztávolsága 9,74 méter, hossza 7,24 méter. Utazósebessége 150-160 km/óra, maximális sebessége 290 km/óra. A Börgöndi repülõtéren vitorlázórepülõgépeket transzparenst vontatunk a HA-TOS lajstromjelû repülõgéppel, de a közel 600 kilométeres hatótávolsága miatt túragépként ideális, mellyel Magyarország bármely sportrepülõtere elérhetõ. Adatok: Fesztávolság: 9,74 m - 31,95 ft Hossz: 7,24 m - 23,75 ft Legnagyobb sebesség: 290 km / h Utazósebesség: 250 km / h Max. felszálló tömeg: 1.050 kg