Folytatódik a repülőtér fejlesztése, de a jövőben „szintet lép” a Kadét-program végrehajtása is.
Az elmúlt napokban a helyükre kerültek azok az ablakok, amelyek eddig még hiányoztak a börgöndi repülőtéren az Albatrosz Repülő Egyesület saját beruházásaként épülő – sorrendben a fejlesztés első elemeként felhúzott – könnyűszerkezetes hangárról. Ezután a nagyméretű ajtók következnének, de a munkálatok útjába most egy olyan akadály gördült, amely egyébként jellemző az egész létesítményre. A repülőtéren ugyanis jelenleg csak elavult, több mint ötven éves, még bőven a néphadsereg idején telepített elektromos hálózat húzódik, amiből mára csak egy fázis működik, ez azonban alkalmatlan arra, hogy ilyen méretű ajtókat üzemeltessen.
Az áramkimaradás is gyakori vendég volt a repülő üzemnapokon, ez pedig amellett, hogy bosszantó, egy ilyen létesítményben a repülésbiztonságot is veszélyezteti, így aztán életveszélyes jelenség. Megbízható, háromfázisú elektromos hálózatot kell kiépíteni, közel két kilométer hosszan lesz szükség a vezetékek cseréjére: felét a földbe, felét a levegőbe telepítik, nagyjából tízmillió forintos költséggel. Ez azonban elenyésző összeg ahhoz képest, amelybe a nagy állami beruházáshoz szükséges infrastrukturális fejlesztés kerül majd, amikor eljut odáig a légikikötő fejlesztése. Addig is kénytelen az egyesület nagyon komoly erőfeszítéseket tenni azért, hogy a működőképesség egyáltalán megmaradjon a létesítmény területén, és rövidesen sor kerülhessen az új közösségi épület, majd a második szigetelt hangárépület felépítésére.
A szakmai fejlődés addig sem torpanhat meg. A repülőtéren két évvel ezelőtt kezdődött el a Honvéd Kadét Program, amelynek során idén húsz fiatallal foglalkoztak, többen már túl vannak első egyedüli felszállásukon. A cél a pályára irányítás, elvileg olyan fiatalok kiválasztása és felkészítése, akik egyszer majd a Magyar Honvédség legkorszerűbb Gripen vadászain, helikopterein, szállító repülőgépein teljesítenek majd szolgálatot. A programra azért van szükség, mert a kadétokról így jó időben kiderül, képesek-e megfelelni a követelményeknek, egyáltalán kitartanak-e elképzelésük mellett, miután a gyakorlatban is belekóstoltak a repülés csodájába. A tapasztalatok azt mutatják, hogy bizony eddig a vártnál sokkal többen bizonyultak túl gyengének a feladathoz. Ezért a hatékonyabb munka érdekében az Albatrosz Repülő Egyesület szakemberei úgy döntöttek, hogy a jövő évi kadét táborba már csak egy többlépcsős kiválasztás után lehet bekerülni, hogy ne olyanok vegyék el a képzésre szánt értékes időt a többiek elől, akik csak egy jó nyári kalandra vágynak. Hiszen a pilóták még ma is minden hadsereg elitjének számítanak: ez pedig magasra kell, hogy tegye a lécet a patinás katonai és repülős hagyományokkal rendelkező börgöndi repülőtéren is.